Bon tarda bloggers!!!
Avui em centraré en resoldre un dubte que tenim pendent: Què és la publicitat?
![]() |
Enciclopèdia Catalana |
La publicitat és una activitat comunicativa la qual té per objectiu aconseguir que acabem adquirint fins i tot allò que no és realment necessari per les nostres vides.
Mitjançant tècniques i recursos publicitaris, els creadors d'anuncis aconsegueixen cridar l'atenció de la població consumidora així creant un interès envers a les persones cap al producte i aconseguir que dins nostre es creï el desig per tenir el producte anunciat fins aconseguir que l'acabem comprant.
![]() |
Pas a pas |
L A P U B L I C I T A T A T A C A D I R E C T A M E N T E L S S EN T I M E N T S
Cal tenir en compte que la publicitat és sempre selectiva; cada anunci sempre estarà pensat per dirigir-se en un grup de persones à TARGET GRUP (segment concret de la població, persona o grup de
persones que són consumidors potencials o habituals del producte).
Des del punt de vista de la publicitat, la població pot ser dividida en 2 criteris:
Dintre d'aquest món de la publicitat també existeixen 2 tipus de discurs: l'informatiu ( s'acostuma a recórrer a aquest discurs per els productes nous ja que el que es pretén és que els consumidors potencials1 coneguin les noves característiques d'aquest) i el persuasiu ( s'acostuma a recórrer a aquest discurs per els productes ja existents ja que el que es pretén és que els consumidors es reflecteixin amb els personatges, o be les situacions emocionals que es transmeten )
Des del punt de vista de la publicitat, la població pot ser dividida en 2 criteris:
o
Criteris sociodemogràficsà sexe,edat, professió, nivell d’ingressos, classe social
(estatus social)...
o
Criteris psicodemogràficsà estil de vida, manera
d’entendre la vida...
Dintre d'aquest món de la publicitat també existeixen 2 tipus de discurs: l'informatiu ( s'acostuma a recórrer a aquest discurs per els productes nous ja que el que es pretén és que els consumidors potencials1 coneguin les noves característiques d'aquest) i el persuasiu ( s'acostuma a recórrer a aquest discurs per els productes ja existents ja que el que es pretén és que els consumidors es reflecteixin amb els personatges, o be les situacions emocionals que es transmeten )
Finalment, Abraham Maslow, portaveu
de la psicologia humanista, va establir, l’any 1943, una classificació de les
necessitats humanes mitjançant les quals el periodista ''manipula
la informació'' per arribar el públic
1. Necessitats biològiquesàSón les bàsiques, perquè estan
relacionades amb la supervivència, però perden força quan ja estan satisfetes.
(fam, set, calor, fred, higiene). http://www.youtube.com/watch?v=wP1GNZrNHSs
2. Necessitats de seguretatàApareixen
un cop es satisfan les bàsiques. Ho són la necessitat de protecció, d’absència
de por, d’ordre, d’estabilitat, d’estructura. http://www.youtube.com/watch?v=a1N7CYpLWaA
3. Necessitats de pertinença i
amoràSorgeixen en satisfer les del segon nivell. Ho són
la necessitat d’afecte, d’integració i d’amistat. http://www.youtube.com/watch?v=CLBZxtHP02o
4. Necessitats d’estima (estatus
social)àNecessitats de respecte, de prestigi, de
reconeixement. -http://www.youtube.com/watch?v=DpmOdVO8Wwk
5. Necessitats de autorealitzacióà
De donar impuls
a les capacitats individuals, de desenvolupament de la personalitat. http://www.youtube.com/watch?v=4UBRm23qPhI
_________________________________________________________________________________
1 consumidor que podria utilitzar el producte, encara no l’utilitza
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada